Autor bpz.hr
SLAVONSKI BROD – 30.1. 2018. – Stručno usavršavanje posebno u STEM području, kako učenika tko i nastavnog osoblja bila je tema današnjeg sastanka predstavnika Brodsko-posavske županije i ravnatelja osnovnih i srednjih škola. Sastanku je nazočio i Nenand Bakić posebni savjetnik predsjednice RH za STEM područja i digitalnu transformaciju i osnivač Instituta za razvoj i inventivnost mladih (IRIM), kao i Mladen Sudar iz slavonskobrodske tvrtke Connect IT.
Kako je rečeno na današnjem sastanku, prioritet u budućem promišljanju obrazovnog sustava mora biti poboljšanje uvjeta rada strukovnih škola s naglaskom na korištenju svih mogućnosti koje nudi informatička tehnologija i IT sektor.
Novi Zakon o strukovnom obrazovanju stvorit će pretpostavke za kvalitetan pomak u tom smjeru i za stvaranje centara kompetencija odnosno izvrsnih strukovnih škola.
Pročelnica za obrazovanje šport i kulturu Anica Vukašinović rekla je kako Brodsko-posavska županija u skladu sa sredstvima koja su nam temeljem postojećih mjerila i kriterija osigurana u državnom proračunu, Brodsko-posavska županija najviše ulagala u školsku infrastrukturu, a u isto vrijeme smo zbog toga ograničeni sredstvima namijenjenim za stručno osposobljavanje ravnatelja, nastavnika i stručnih suradnika.
Kako je ulaganje u ljude i njihovo stručno osposobljavanje najvrjednije, Brodsko-posavska županija pokrenula je niz tematskih sastanaka usmjerenih ka stručnom osposobljavanju djelatnika osnovnih i srednjih škola –dodaje Vukašinović.
Okupljene je pozdravio i zamjenik župana Damir Mirković koji je ovom prigodom istaknuo: „ Brodsko-posavska županija uvijek podržava dobre projekte, štoviše sudjeluje u njima i provodi ih. Plan razvoja komunikacijsko-informacijskih tehnologija odnosno IKT sektora i robotike , nameće s ne više kao želja već i kao potreba i nužnost kako bi mogli uhvatiti korak s najnovijim svjetskim trendovima. Na taj način postavili bismo uspješne temelje za daljnji ekonomski i društveni razvoj. Danas je robotika vodeća tehnologija kojom se postiže visoka produktivnost i industrijska konkurentnost i grana koja s širi izvan industrijskih primjena i postaje sve bliža običnim ljudima. Svjedoci smo revolucije koja se događa u svijetu i moramo biti svjesni da će robotika preobraziti našu stvarnost, kako su preobraženi i industrijski procesi.”
U Hrvatskoj je već počela STEM revolucija, Brodsko-posavska županija želi u njoj sudjelovati, štoviše biti u tome najbolja. Obrazovni sustav koji uključuje STEM područja je preduvjet za uspješan rast i razvoj, a robotika znanost koja uključuje znanja iz strojarstva, računalstva i elektrotehnike. Kao takav svojevrsni „hibrid” znanja, robotika je zanimljiva mladima koji su za usvajanje takvih novih znanja visoko motivirani. S tim u vezi, 2018. godina bit će prekretnica jer se želimo više aktivirati i potaknuti edukaciju mladih u STEM području. Postoji već čitav niz ideja i aktivnosti koje se provode a koje bi ovom prigodom trebalo spomenuti: Tehnička škola kao centar kompetencija za robotiku već danas ima nadstandard za uspostavu jedne takve zamisli, odnosno da sa školama koje su komplementarne uspostavi zajednički Centar izvrsnosti.”
Mirković dodaje da se uskoro kreće i s izgradnjom Edukativno demonstracijsko inteligentnog Centra (EDI) Industrijsko obrtničke škole koji će biti učenička i studentska platforma za testiranje novih tehnologija u korištenju obnovljivih izvora energije.
Neneda Bakić u sklopu svog Instituta za razvoj i inventivnost mladih (IRIM) trenutačno radi na velikom projektu obrazovanja uz pomoć micro:bit računala pod nazivom STEM revolucija. Projekt STEM auta lansirao je u manje razvijenim sredinama, a povezao se s HT-om u popularizaciji interneta.
Iako imaju jedan od vjerojatno globalno najnaprednijih izvankurikularnih programa u STEM edukaciji, njihov je cilj, ističe Bakić, raditi što više unutar kurikuluma, biti što bliže nastavi.
Kako dodaje Bakić, ne zanimaju ih samo napredne teme u STEM aktivnostima, već i digitalna pismenost i kreativnost te potpuna demokratizacija znanja i vještina, odnosno sve ono što djeci treba da budu ravnopravni građani 21. stoljeća. Njihove ambicije su puno veće, odnosno da poput Velike Britanije, Islanda i Singapura omoguće da svako dijete u nekom razredu osnovne škole, ili više razreda, dobije micro:bit, a nastavnici pripadajuću edukaciju. Naglašava da su do sada u aktivnostima preko “obitelji platformi” došli do oko 45.000 djece u Hrvatskoj i ne namjeravaju tu stati.