KAKVA JE SUDBINA MALIH PODRUČNIH ŠKOLA S TEK NEKOLIKO ĐAKA?

1618 0

NOVA GRADIŠKA, 28. kolovoza 2010. – Uz hvale vrijednu obnovu malih područnih škola u mjestima gdje je škola uvijek bila institucija koja je značila opći napredak mjesta nije se moglo izbjeći pitanje za koga se one obnavljaju kada se iz godine u godinu u prvi razred osnovne škole upisuje sve manje djece. Kakva je sudbina područnih škola koje imaju tek

nekoliko đaka upitali smo Vladimira Štefaneka, pročelnika županijskog upravnog odjela za prosvjetu, kulturu i sport i zamjenika župana Davora Vlaovića.

 

Prisutan je pad broja učenika. U posljednje tri godine smo upisivali u prve razrede po 150 učenika manje. Ove je godine situacija nešto povoljnija, ali i dalje imamo tendenciju pada upisa djece u prvi razred. Postavlja se pitanje što napraviti s malim područnim školama. Imamo područnih škola sa po pet učenika. Isto tako imamo područnih škola u kojima imamo trorazrednu i čak četverorazrednu kombinaciju. Po mom mišljenju odlukom Ministarstva prosvjete, obrazovanja i sporta treba zabraniti takve škole, jer uistinu djeca koja su u četverorazrednoj kombinaciji nemaju niti približno iste uvjete u odnosu na djecu koja su u čistim odjelima. Najavljene su promjene od strane ministarstva. Neki kažu da se ukidaju škole. To nije točno i one se neće ukinuti. Vjerojatno će se ići u reorganizaciju nastave i tamo gdje ima troje ili petero đaka oni će se vjerojatno s područja područnih škola prevoziti u matičnu školu i ići na nastavu tamo gdje su povoljniji uvjeti, ako to nije daleko. Na to će se vjerojatno ići ovisno o demografskim promjenama – kaže Vladimir Štefanek.

Vladimir Štefanek                              Davor Vlaović

 

Županijska skupština je donijela odluku o mreži škola i čekamo suglasnost od ministarstva. Kroz usvajanje mreže škola smo nastojali uvažiti prijedloge jedinica lokalne samouprave i poštivati zakonsku regulativu koja određuje što jedna škola mora sadržavati, koliko učenika, kakvi gabariti i drugo. Naš cilj je da djeca mogu ići u jednosmjensku nastavu i da svoj djeci omogućimo što kvalitetnije obrazovanje. Kada podatke s terena usuglasimo s ministarsvom i mreža bude usvojena da sve što je zacrtano financijski ćemo pratiti kroz programe i projekte i osigurana sredstva za realizaciju – dodao je zamjenik župana Davor Vlaović.  

Related Post