NOVA GRADIŠKA, 29.-30. siječanj 2010. – Poljoprivredno poduzetničke ideje 2010. još su se jednom potvrdile kao nužna edukativno-izložbena manifestacija namijenjena selu, poljoprivredi i poduzetništvu, ponajprije u malim i srednjim gospodarstvima, ali i velikim robnim proizvođačima. Brodsko-posavska županija i županijska
Poljoprivredno-savjetodavna služba doveli su eminentne stručnjake koji su u ovim recesijskim vremenima imali su im što reći. Raspravljalo se o IPARD programu i o tome što on nudi, novom kreditnom programu Brodsko-posavske županije, Zakonu o državnim potporama u poljoprivredi i ruralnom razvoju, sustavu identifikacije zemljišnih parcela, proizvodnji mlijeka, pčelarstvu i stanju ruralnog turizma. Izlaganje ministra poljoprivrede Petra Čobankovića možda nekima nije najzgodnije sjelo u uho jer je objektivno govorio o stanju u poljoprivrednom sektoru. Župan Danijel Marušić dosta je vremena proveo na štandovima s izlagačima. Uvjeren je da će oni znati iskoristiti potpore i stručne savjete koje ima daje Županija i država u organiziranju proizvodnje, a njihovi proizvodi postati na tržištu tražena roba.
– Sredstava imamo koliko imamo i zato se potrudite da ih podijelimo. Još je važnije iskoristiti sredstva iz različitih fondova u iznosu od 6 milijardi kuna – poruka je ministra Čobankovića. Dodajmo da je prošle godine iz fondova iskorišteno 3,5 milijardi kuna.
– Ovo što smo slušali i gledali potvrđuje da je nužna naša potpora u ovom poslu i da do tržišta, ne samo Nove Gradiške i Brodsko-posavske županije, već puno šire, stoji široka lepeza kvalitetnih proizvoda. Vjerujem da će oni vrlo brzo naći kupce. To je poruka našim proizvođačima. Treba se nametnuti na tržištu, koje se može osvojiti prije svega kvalitetom i konkurentnom cijenom. Naša potpora je konkretna, a na poduzetnicima je da se posvete proizvodnji i dođu do količina i plasmana – kazao je Željko Burazović, pročelnik županijskog upravnog odjela za poljoprivredu.
– Na izložbenom dijelu ove manifestacije ponovo se potvrdilo da je za većinu proizvođača osnovni problem naći put do tržišta. Kako kaže Darko Marjanović, proizvođač kulena i rakije iz Dragalića, na poljoprivrednim gospodarstvima se može i zna sve proizvesti. U Društvenom domu nudili su se kvalitetni proizvodi i po cijeni daleko pristupačniji od onih u trgovačkim centrima. Kupovalo se malo jer ljudi, kako naglašava Marjanović, nemaju novca. Nije pesimist i smatra da će se trud isplatiti. Očekuje da će se ulaskom Hrvatske u EU otvoriti tržište na koje će moći samo oni koji bude za to spremni.