Prenosimo iz NG godišnjaka: Izgradnja mosta na Savi i brze ceste prema autocesti veoma su značajni za Općinu Stara Gradiška

13709 0

IZGRADNJA MOSTA NA SAVI I BRZE CESTE PREMA AUTOCESTI VEOMA SU ZNAČAJNI ZA OPĆINU STARA GRADIŠKA

Potpisivanjem   ugovor za I. fazu dionice Okučani – granica BiH koja uključuje izgradnju mosta preko rijeke Save kod Stare Gradiške, točnije  kod Gornjeg Varoša, nakon  nekoliko godina  priprema,   potvrdila se realizacija  zajedničkog projekta  Hrvatske i Bosne i Hercegovine.  Ova investicija vrijedna više od 19,5 milijuna eura (bez PDV-a)  promijenit će vizuru starogradiške Posavine pa stoga i ne čudi interes stanovništva za izgradnju  mosta i  graničnog prijelaza,  ali i  pristupnih cesta i drugih cestovnih objekata  i mostova na dionici prema autocesti i Okučanima kao dio koridora  E661 koji predstavlja transverzalnu vezu srednje Europe i Jadranskog mora, protežući se od Balatona u Mađarskoj do Splita.

Što će izgradnjom brze ceste   dobiti  Općina Stara Gradiška i  njeno stanovništvo  potanje je  koje se  s razlogom postavlja.

Kako doznajemo, država je  od  vlasnika  otkupila zemljište  potrebno za  izgradnju  četvero-tračne ceste i  drugih cestovnih objekata  po  za njih  povoljnim cijenama. Hrvatske ceste su za  otkup zemljišta namijenile 700.000 kuna. Kako kaže općinski načelnik Velimir Paušić,  kada se  izgradi ova prometnica,  stanovništvo će imati olakšan pristup  svojim kućama, koji je sada često otežan zbog zagušenja  prometa i  kolona automobila koji stoje pred sadašnjim graničim prijelazom. Što se tiče gospodarskih djelatnosti i zapošljavanja, postojat će mogućnost i zapošljavanja na novom graničnom prijelazu, te u gospodarskoj zoni koja se planira  kod raskrižja sa autocestom. Dodaje da se  planira industrijska  zona uglavnom s uslužnim djelatnostima vezanim za tranzit.

O kakvom se  prometnom infrastrukturnom objektu radi,  kazuju procjene  po kojima će za  desetak  godina preko novog mosta  dnevno prelaziti čak 28.000 vozila.

Projekt dionice Okučani – granica BiH, dužine oko 9,5 kilometara, osim mosta obuhvaća i gradnju četvero-tračne ceste od postojećeg cestarinskog prolaza Okučani na autocesti A3 Bregana – Zagreb – Lipovac do mosta preko Save, uključujući  i most preko Struga, gradnju novoga graničnog prijelaza te novog čvorišta Novi Varoš sa spojnom cestom. U proračunu HC-a za ovu godinu za dionicu je predviđeno 2,14 milijuna kuna, i to za zemljište 700.000 kuna te za projektiranje 1,44 milijuna kuna. Procjenjuje se da će gradnja dionice Okučani – Stara Gradiška stajati  oko 40 milijuna eura.

SVEČANO OTVARANJE RADOVA –   Ministar  u Ministarstvu  mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković sudjelovao je  11. listopada 2019. godine  na svečanom otvaranju radova na izgradnji međudržavnog mosta preko rijeke Save kod Gradiške (BiH). Svečanosti su prisustvovali  Predsjednica Republike Srpske, Željka Cvijanović, član Predsjedništva BiH, Milorad Dodik, europska povjerenica za mobilnost i promet, Violeta Bulc, šef delegacije EU i specijalni predstavnik EU u BiH, Johann Sattler te zamjenik ministra komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine, Saša Dalipagić.

Izgradnja međudržavnog mosta kod Gradiške predstavlja zajednički projekt dviju država koji se realizira kroz Sporazum između Vlade Republike Hrvatske i Vijeća ministara Bosne i Hercegovine, koji je potpisan 2011. godine, a kojim je definiran pravni okvir za zajedničku provedbu ovog projekta. Ugovor za izgradnju mosta, vrijedan 23,5 milijuna eura (s PDV-om), potpisan je u sjedištu Hrvatskih cesta u srpnju 2019.  godine, a njime je predviđena izgradnja potpuno novog međudržavnog mosta, i to u sklopu realizacije I. faze planirane brze ceste na dionici Okučani  – granica Bosne i Hercegovine.
-Drago mi je da nastavljamo sa uspješnom suradnjom s Bosnom i Hercegovinom pa tako, nakon mosta kod Svilaja, započinjemo gradnju još jednog mosta kod Gradiške. Izgradnja mosta kod Gradiške jednako je važna, kako za Hrvatsku, tako i za Bosnu i Hercegovinu. Radi se o mostu koji će, osim što će spojiti dvije države, u konačnici povezati i stanovnike s obje strane Save- istaknuo je ministar Butković, izrazivši zadovoljstvo što je i Europska komisija prepoznala važnost ovog projekta, o čemu svjedoči današnji dolazak povjerenice EK za promet.

Realizacija ovog zajedničkog projekta u prvoj fazi podrazumijeva izgradnju mosta preko rijeke Save, koji je dio planirane brze ceste od granice Republike Mađarske preko Virovitice i  Okučana do granice sa BiH. Navedena se dionica od granice sa Bosnom i Hercegovinom nastavlja spojem na autocestu Gradiška – Banja Luka i tako spaja takozvani koridor E661, koji osim zajedničkog ima i europski značaj te povezuje područje srednje Europe i Jadranskog mora, protežući se od Balatona u Mađarskoj pa do Splita u Republici Hrvatskoj.

Related Post