ADŽAMOVCI, 17. rujna 2010. – Članovi Kluba Gastronaut i turistički novinari danas su sudjelovali u promotivnoj turističkoj berbi kukuruza na imanju Antuna Grgića. Obitelj Grgić, uz potporu prijatelja i članica KUD-a Matice umirovljenika Nova Gradiška, uspjela je dočarati ambijent berbe kukuruza prije tridesetak i više godina, kada se kukuruz brao ručno, a od njive do kuće prevozio zaprežnim kolima. Dakako da je danas ovo prigodno branje kukurza prilagođeno turističkim potrebama, što je bila i namjera Turističke zajednice Nova Gradiška, Kluba Gastronaut i Udruge hrvatskih restoratera, koji su ovu skupinu doveli u novogradiški kraj.
Kulen i šunka dobar su poticaj za berbu
Antun i Štefica Grgić „beračima“ su za doručak, uz kiselo mlijeko, kajmak, sir i provu servirali kulen, šunku, slaninu i čvarke. Dakako da nije izostala slavonska šljivovica prije, a poslije jela i dobro vino. Sa dvije zaprege, Antuna Grgića i Zvonka Domazetovića, berači su se dovezli do polja kukuruza gdje su najprije morali savladati tehniku branja kukuruza uz pomoć malo većih čavala, koje im je osigurala Turistička zajednica. Ni na njivi nije izostala rakija i zakuska, a sviralo se i pjevalo. Berači su se nakon berbe kolima provozali kroz Adžamovce. Štefica Grgić za ručak je servirala slavonski ručak: domaću juhu, kuhano meso sa umakom od rajčice i sarmu, te pečenicu. Nisu izostale orahnjača i makovnjača. Dobra slavonska jela bolje su prijala uz tamburaše i kvalitetna vina Zdjelarević.
Neotkriveni turistički potencijali
– Namjera je da desetak novinara i desetak članova Kluba Gastronaut promovira naš prostor, a novinari informiraju o našoj turističkoj ponudi koju nudimo potencijalnim gostima. Zadovoljni su i ugodno iznenađeni. Kažu da je Slavonija neotkriveni gastroturistički potencijal. Novinari iz Pule, naprimjer, nisu znali što je to prova i kakvu sve gastronomsku ponudu nudi naš kraj. – kazala je Ljiljana Siročić, tajnica Turističke zajednice Nova Gradiška.
Berba kukuruza je turistički projekt koji se nalazi među projektima koje financira Ministarstvo turizma, a u ponudi će ga imati Turistička agencija Uniline iz Pule. – Kao turistički doživljaji nude se berba mandarina i maslina. Pitali smo se zašto ne i berba kukuruza koja je dio naše kulture, običaja i života. Drago nam je da je naša ideja prihvaćena. Sada nam treba dobra promocija – kaže Ljiljana Siročić.
Da će berba kukuruza na imanju obitelji Grgić biti dobro medijski popraćena uvjerena je Tina Eterović-Čubrilo, predsjednica Zbora turističkih novinara Hrvatskog novinarskog društva, koji je i član Kluba Gastronaut.