Edelman Trust Barometar za 2022. pokazao da građani najviše vjeruju biznisu, a vidljiv je pad povjerenja u demokracije

127 0

Svjetska komunikacijska kompanija Edelman u suradnji s vodećom regionalnom agencijom 404 predstavlja rezultate istraživanja o povjerenju građana u institucije

Zagreb,17.svibnja 2022. – Biznis drži svoju poziciju institucije od najvećeg povjerenja, pokazali su rezultat i Edelman Trust Barometra za 2022. godinu, najpoznatijeg globalnog istraživanja o povjerenju građana. Među promatranim institucijama, povjerenje u kompanije (61%) na prvom je mjestu ispred nevladinih organizacija (59%), vlada  (52%) i medija (50%).

Edelmanovo istraživanje provedeno je u studenome 2021. godine na više od 36.000 ispitanika u 28 zemalja svijeta u obliku 30-minutnog online intervjua, a ovogodišnje izdanje otkrilo je začarani krug nepovjerenja koji prijeti stabilnosti društva. Primjerice, vidljiv je pad povjerenja u demokracije pa tako svojim vladama vjeruje tek 50 % Francuza, 46 %Nijemaca, 44 % Britanaca i 43 % Amerikanaca. Što više, niti jedna razvijena zemlja ne vjeruje da će njima ili njihovim obiteljima biti bolje u narednih pet godina.

Građani žele da upravo kompanije popune tu prazninu i preuzmu veću ulogu u klimatskim promjenama, ekonomskoj nejednakosti, prekvalifikaciji radne snage i rješavanju rasne nepravde. Istraživanje je pokazalo da gotovo 6 od 10 zaposlenika očekuje da će njihov izvršni direktor zauzeti stav o društvenim pitanjima, dok 64% investitora želi podržati tvrtke usklađene s njihovim vrijednostima. Biznis sada mora biti stabilizirajuća snaga koja pruža konkretne aktivnosti i rezultate oko najkritičnijih društvenih pitanja. Društveno vodstvo sada je postala temeljna funkcija poslovanja“, poručio je Richard Edelman, izvršni direktor Edelmana.

Edelman Trust Barometar je najpoznatije globalno istraživanje o povjerenju građana koje već 22 godine zaredom provodi jedna od najvećih globalnih komunikacijskih kompanija Edelman. Svjetski barometar služi kako bi dao uvid u razinu povjerenja ljudi u institucije, što je posebno relevantno nastavno na razdoblje pandemije COVID-19 te sve širih rasprava po pitanjima ljudskim pravima, ekonomskih problema i političkih(ne)stabilnosti. Najveća regionalna komunikacijska agencija 404, partner je Edelmanu za predstavljanje Trust Barometra u ovom dijelu Europe.

Related Post