Autor Ivanka Herceg
Dio te priče je i novogradiški je kraj. Što to nudi dijelom se može vidjeti u Slavonskom dućanu otvorenom u ožujku ove godine u Novoj Gradiški. Njegova je zadaća okupljati proizvođače i promovirati njihove proizvode u Hrvatskoj i inozemstvu.
NOVA GRADIŠKA – “Okusi hrvatske tradicije” jedinstven je nacionalni projekt koji je pokrenut kako bi se prezentiralo bogatstvo gastronomije, enologije, ali i kulture, povijesti i tradicije i kojim se, itekako, može podičiti kontinentalni dio Hrvatske i iskoristiti ga kao ponudu za poseban turistički doživljaj,zbog kojega će se, vjeruju sudionici projekta, gosti poželjeti ponovno vratiti.
Upravo se o realizaciji dosadašnjih aktivnosti vezanih uz razvoj ovog projekta razgovaralo 5. travnja u Novoj Gradiški na radnom sastanku nacionalnog Savjeta projekta “Okusi hrvatske tradicije”, a kojemu je domaćin bila Turistička zajednica BPŽ. Na sastanku su sudjelovali predstavnici Turističkih zajednica Požeško-slavonske, Zagrebačke, Krapinsko-zagorske, Varaždinske, Brodsko-posavske županije, kao i TZ grada Nova Gradiška.
– Projekt je usmjeren na razvoj ponude lokalnih i regionalnih kulinarskih prepoznatljivosti, “brendiranje” i umrežavanje ponude, promociju nositelja standarda “Okusi” te sustavni razvoj turističke ponude i novih turističkih proizvoda u području gastronomije. Turistička zajednica Brodsko-posavske županije s ovim je projektom počela prošle godine i nastavlja ga, naravno i dalje. Ciljevi su poboljšanje ponude, stvaranje prepoznatljivosti i prije svega zajednički marketing koji je nama jako važan, kao jednoj od devet županija, koje su uključene u projekt. Očekujemo da će nam se pridružiti još četiri županije i stoga zaista možemo reći da se radi o nacionalnom projektu. Naš naziv projekta je “Okusi graničarskog Posavlja”.Do kraja prošle godine na području Brodsko posavske županije imali smo 13 sudionika, odnosno nositelja standarda, nastojat ćemo ovaj broj i povećati. U drugoj se fazi našeg projekta nudi niz mogućnosti za “brendiranje proizvoda” i pojavljivanje na tržištu na nacionalnoj razini, manifestacijama gdje bi još više došla do izražaja autohtonost i posebnost naše gastro ponude. Intenzivno ćemo raditi na zajedničkom marketingu koji nedostaje našim ugostiteljima, jer za njega, naprosto, nemaju vremena. Želim naglasiti da ugostiteljske objekte sudjelovanje u ovom projektu ne košta ništa- istaknula je, među ostalim, Ružica Vidaković, direktorica Turističke zajednice Brodsko-posavske županije.
Na radnom sastanku doneseni su i konkretni zaključci za daljnje aktivnosti i promociju projekta “Okusi hrvatske tradicije” u kojemu trenutno sudjeluje devet županija i 109 ugostiteljskih objekata, a prezentirao ih je Borislav Šimenc, direktor projekta. – Radit ćemo kao nacionalni tim-istaknuo je i dodao kako će u izradu Pravilnik o brendiranju, koji nije “strog”, ali je izuzetno zahtjevan i, prema Šimencovim riječima, u to društvo mogu samo probrani.
Dogovorili smo kako ćemo se ubuduće nalaziti svaka tri mjeseca, analizirati ono što smo zacrtali i vidjeti što nam je i kako dalje činiti. Značajno je istaknuti da smo se dogovorili o zajedničkim nastupima na velikim manifestacijama. Tako ćemo ove godine pokušati realizirati zajednički nastup i prezentaciju svih subjekata projekta “Okusi hrvatske tradicije” na “Špancir festu” u Varaždinu u mjesecu kolovozu, Danima hrvatskog turizma na Hvaru u listopadu te, ima nekih naznaka, i na “Adventu” u Zagrebu. U planu je da sljedeće godine zajedničke velike revije tradicionalne hrvatske kuhinje budu organizirane u svim županijama. Zadovoljstvo mi je naglasiti da danas imamo 109 objekata uključenih u projekt u kojemu sudjeluje i devet županija. Nadamo se da će do kraja godine biti pokriveno 15 županija i nadam se da ćemo ovim tempom kojim smo išli nastaviti i s izradom promotivnog materijala. U planu je Katalog svih objekata, nadamo se njih 110 ili 150, koliko bi ih trebalo biti do kraja lipnja. Do kraja godine, u suradnji s lokalnim i turističkim zajednicama oblikovat ćemo paket aranžmane, koje ćemo, kroz gastro ture, ponuditi svim putničkim agencijama u Hrvatskoj. Dakle odrađujemo jedan posao za tour operatere i dajemo im veću mogućnost da lakše i brže dođu i spoznaju što imaju ovdje na kontinentu. Nadam se da ćemo ovim projektom, sinergijom županija, ne gledajući njihove granice, u sinergiji kontinenta, zapravo, uspjeti nametnuti tu našu tradicijsku gastronomiju- naglasio je direktor projekta Borislav Šimenc.
Ovaj jedinstveni projekt omogućit će svim sudionicima kroz eno-gastro ponudu ispričati i jednu cjelovitu kulturno-povijesno-tradicijsku priču, čija ljepota i specifičnosti će zasigurno pronaći put do srca i duša svih onih koji će kontinentalnu Hrvatsku posjetiti.
Dio te priče je i novogradiški je kraj. Što to nudi dijelom se može vidjeti u Slavonskom dućanu otvorenom u ožujku ove godine u Novoj Gradiški. Njegova je zadaća okupljati proizvođače i promovirati njihove proizvode u Hrvatskoj i inozemstvu.