ProknjižiMe by Mirela Relković: Evidencija o radnom vremenu – jednostavno i digitalno!

246 0

Pa što se to mijenja u evidencijama o radnom vremenu, a koje smo i do sada morali voditi?

Pravilnik koji je na snazi od 1.10. 2024. nije predvidio obrazac koji bi bio propisan, ali poslodavac ga mora imati kao podlogu za obračun plaće, kao dokaz o radnom vremenu radnika u slučaju kontrole inspektorata rada. Evidencija prema čl.2 st. 2 novog pravilnika kaže da se evidencija mora voditi točno i precizno.

Nove evidencije imaju dodatke kao npr. evidentiranje očinskog dopusta, dopusta drugoga posvojitelja, neplaćenog dopusta za pružanje osobne skrbi, zatim nenazočnost u slučaju vojnih obveza ili služenja u ugovornoj pričuvi i sati neplaćenog dopusta prilikom kandidiranja za župana, gradonačelnika, načelnika ili predsjednika i njihovih zamjena.

Novim pravilnikom propisano je da evidencija rada mora sadržavati sljedeće:

  • ime i prezime radnika,
  • datum u mjesecu,
  • početak rada,
  • završetak rada,
  • vrijeme i sati zastoja, prekida rada i sl. do kojega je došlo krivnjom poslodavca ili zbog drugih okolnosti za koje radnik nije odgovoran,
  • ukupno dnevno radno vrijeme,
  • sati terenskog rada,
  • sati pripravnosti,
  • sati dnevnog odmora (za one radnike koji nemaju jednako raspoređeno radno vrijeme tijekom tjedna npr. ne rade od 7-15h),
  • vrijeme nenazočnosti na radu:
    – sati korištenja odmora (dnevnog, tjednog i godišnjeg),
    – neradni dani i blagdani utvrđeni zakonom,
    – sati spriječenosti za rad zbog privremene nesposobnosti za rad,
    – sati plaćenog dopusta i odsutnosti s rada,
    – sati očinskog dopusta i dopusta drugog posvojitelja,
    – sati neplaćenog dopusta za pružanje osobne skrbi,
    – sati neplaćenog dopusta kandidata za predsjednika Republike Hrvatske, zastupnika u Hrvatski sabor, člana županijske skupštine, gradskog ili općinskog vijeća, župana, gradonačelnika ili načelnika općine i njihove zamjenike,
    – sati nenazočnosti tijekom dnevnog rasporeda radnog vremena po zahtjevu radnika,
    – sati nenazočnosti tijekom dnevnog rasporeda radnog vremena u kojima radnik svojom krivnjom ne obavlja ugovorene poslove,
    – sati nenazočnosti zbog vojne obveze ili služenja u ugovornoj pričuvi,
    – sati provedeni u štrajku,
    – sati isključenja s rada (lockout).

Da bi Vam olakšali pristup načinu vođenja rada moja tvrtka je postala eksluzivni zastupnik zaprodaju aplikacije BUSYEASY i mogu ju koristi baš svi poslodavci, mali ili velik, kao i državne i javne službe.

Mirela

Related Post