Ponos Ivice Medića – BMW-ov motocikl R26 iz 1960. godine

1112 0

NOVA GRADIŠKA 19. siječanj 2011. – Nastavljamo raditi priloge o Oldtimer klubu „Classic’99“ Nova Gradiška i njegovim limenim članovima. U ovom prilogu gostuje prvi motocikl u rubrici, a to je BMW R26 iz 1960. Godine u vlasništvu Ivice Medića zvanog Motorka. Ivica je ponosan na svog dvokotačnog ljubimca ali i na sebe jer ga je i

samostalno restaurirao da bude ovako besprijekoran. Ivica gaji ljubav prema motociklima još od djetinjstva gledajući tada starijeg brata kako popravlja motore. A baš ovaj BMW, kojemu je vlasnik, želio je još od mladosti i ne bi ga nikada prodao nego ga želi ostaviti unuku. Motocikli su mu strastveni hobi te ih sam popravlja i restaurira. Trenutno prodaje Puch SG 250 iz 1954. godine, još jedan atraktivan primjerak za znalce kojega je nedavno i registrirao.

S ovom R26-om Ivica je u klubu 7 godina, otkako ga je i kupio. Otada, pa nadalje Ivica i R26 skupljaju nagrade na domaćim susretima i gostujućim po Hrvatskoj i inostranstvu. Na susretima su kriteriji iznimno zahtjevni no sa ovim BMW-om šale nema. Uređen je po svim standardima europske oldtimer federacije i licenciran ja kao takav. Ovaj primjerak uistinu je na ponos vlasniku i klubu, ali bez obzira koje starodobno vozilo starije od 30 godina posjedujete ako ste zainteresirani biti član Oldtimer kluba „Classic’99“ obratite se u klub gdje ste dobrodošli i gdje se možete uvijek obratiti za pomoć i savjet u vezi vašeg starog limenog ljubimca.

– MALO IZ POVIJESTI:

BMW, kao stari i etablirani proizvođač započeo je proizvodnju motocikala nedugo nakon početka Svjetskog rata kada je inženjer Max Friz, u nemogućnosti proizvodnje zrakoplovnih motora kojih je tvrtka prvo i počela proizvoditi, razvijanjem motora za čamce i kamione razvio je prvi motor za motocikl. Motor je imao dvocilindrični boxer motor od 500 ccm i 6.5 ks. Pod nazivom M2B15 1921. Godine motor je predstavljen u modelu marke Victoria. Nije prošlo puno vremena, a BMW je krenuo u proizvodnju vlastitih motocikala. Prvi samostalni BMW-ov motocikl premijeru je imao 1922. Godine u modelu Helios kod kojega je radio također isti prvotni motor.

Prvi prodavaniji motor bio je R32 koji je daleke 1926. Godine dosegao prodaju od 3100 komada. Motor u R32-ojci postao je svojevrsni BMW-ov klasik. Imao je dva suprotno postavljena klipa, četverotakni motor s radilicom postavljenom uzdužno.

Početkom 2. Svjetskog rata BMW prestaje s proizvodnjom konvencionalnih civilnih motocikala te se orijentira na vojne sa prikolicom, čuvene R75.

Poslije rata tvrtka se okreće ponovno „normalnim“ motociklima i započinje serija sa jednocilindričnim motorima koji su se ugrađivali u modele redom R24, R25, R26 i R27. 1952. godine BMW je civilnim modelom R68 postigao tada fantastičnih 100 milja na sat.

R26 također ima jednocilindrični motor od 250 ccm iz kojeg izvlači 15 konjskih snaga, 4 takta, ventilima u glavi i mjenjačkom kutijom sa 4 brzine. Maksimalna brzina iznosi mu 128 km/h, a potrošnja od 3,5 litre kod , za motor idealnoj brzini, 90 km/h stvarno nije velika za takav motor.

Model se naručivao u klasičnoj i sportskoj verziji. Model iz priloga je sportska varijanta, razlika se najviše primijeti u drugačijem sjedištu od klasičnog modela sa slike – dolje. Model se proizvodio od 1956. Do 1960. godine.

 

Related Post