Izvršit će se revizija gradskog proračuna i tvrtki u vlasništvu grada. Dalje neka institucije ove države rade svoj posao jer to nije posao gradonačelnika niti ću se ja time baviti – kazao je gradonačelnik Željko Bigović
NOVA GRADIŠKA, 21. lipanj 2013. – U nastavku konstituirajuće sjednice Gradskog vijeća vijećnicima se obratio gradonačelnik Željko Bigović i upoznao ih sa zatečenim stanjem u gradskom proračunu i gradskim financijama želeći pritom s praznom gradskom blagajnom upoznati i javnost preko Radio Nove Gradiške koja je s promjenom vlasti ponovo dobila priliku da prenosi sjednice Gradskog vijeća.
Zločin na proračunu
-Znali smo da situacija u proračunu nije sjajna ali da je ovakva malo je tko očekivao. Stanje gradskih financija je u vrlo, vrlo teškoj situaciji i sve što je rađeno u protekle četiri godine, a naročito u posljednje vrijeme se može nazvati vrlo negativnim imenima, pa čak i jednim, grubo ću to kazati, kao što je to znao reći ministar financija, zločinom po gradski proračun. Sve obveze koje Grad sa 17. lipnjem ima po pitanju kratkoročnih obveza iznose 16,6 milijuna kuna. Na ovako mali gradski proračun ta kratkoročna zaduženja su ogroman teret. Moramo poduzeti sve da bi ga konsolidirali do kraja godine ako ne želimo da ovaj grad završi u bankrotu. Prvi koraci koje smo poduzeli bio je kontakt s Zagrebačkom bankom jer je Grad imao dopušteno prekoračenje od 8 milijuna kuna koje je izlazilo 28. lipnja i odgoditi ga do 28. prosinca ove godine. S tim ga datumom moramo vratiti, a zakon nam ne dopušta da se Grad zadužuje preko svojih mogućnosti. Moramo u narednom periodu konsolidirati proračun i tražiti dugoročni kredit da bi mogli nositi sve investicije koje očekujemo u idućoj godini.
Bivši gradonačelnik namirio svoje tvrtke
Imamo potraživanja dobavljača od 4,3 milijuna kuna. Neki dobavljači nisu plaćani godinama, nekima dug možda nije bio ni upisan. U isto vrijeme nekim tvrtkama u vlasništvu bivšeg gradonačelnika Josipa Vukovića: Exstra plin, Mag drvo i Plin instalacije ne postoji nikakav dug. Sve je plaćeno uredno s 17. svibnjem.
Neke su se stvari radile a nisu bile potrebne. U situaciji kada imamo velikih problema da pratimo investicije koje su u tijeku, kao što je kanalizacija u Kovačevcu i vodovod u Ljupini, a Slavča mora biti poduzeće koje te investicije mora pratiti. Sa deset posto sredstava moramo ih pratiti, a ostalo dobiti od Hrvatskih voda. Jučer sam bio na sastanku u Hrvatskim i mi moramo osigurati sredstva da bi te investicije završili, isto kao i za investicije koje planiramo u narednom periodu.
Nije mi jasno da se u posljednjih mjesec dana trošila sredstva na stvari koje nisu prioritetne. Znalo se reći da je predizborna kampanja bila urbana, ovakva ili onakva, ali 497.000 kuna potrošiti na ljetnu pozornicu mjesec dana prije izbora to ovom Gradu nije bilo potrebno. Isto tako ovom Gradu nije bilo potrebno da se kolektori u raznim ustanovama, školama i ostalim zgradama stavljaju mjesec dana prije izbora i kaže da će to Grad platiti iz svojih sredstava i donirati školama i ustanovama koje nisu u vlasništvu Grada Nove Gradiške. Za taj projekt je utrošen pozamašan iznos od 379.000 kuna. Bilo je to opet investiranje u vlastitu tvrtku i čisti sukob interesa koji je ovom gradu u protekle četiri godine donio popriličnu štetu.
Hipoteke
Nekretnine u vlasništvu Grada dane u zalog za povrat kredita tvrtke DSING: Društveni dom u iznosu od 5 milijuna kuna, Poslovni prostor u Frankopanskoj ulici (Remont) 6,5 milijuna kuna, zgrada u Ulici slavonskih graničara (Državno odvjetništvo) 1,9 milijuna kuna i zgrada u Ulici Zrinskih (Spomen soba 121. brigade) u iznosu od 3,5 milijuna kuna.
Revizija gradskog proračuna i gradskih tvrtki
Ono što smo obećali to ćemo i napraviti. Izvršit će se revizija gradskog proračuna, tvrtki u vlasništvu grada i vi ćete kao vijećnici, među prvima, imati službene i vjerodostojne informacije. Dalje neka institucije ove države rade svoj posao jer to nije posao gradonačelnika niti ću se ja time baviti.
Dug prema proračunskim korisnicima iznosi 5,8 milijun kuna, dugoročnih zaduženja prema Hrvatskim vodama iznosi 1,2 milijuna kuna, a prema Hypo adria banci milijun kuna što je dug po krediti koji je Grad podigao a na inzistiranje Ministarstva financija morao vratiti.
Krenule isplate plaća
U lipnju smo imali slabo punjenje proračuna po pitanju povrata poreza po godišnjim prijavama a to nije bilo predvidjelo u proračunu. Tek smo prošli tjedan počeli dobivati sredstva po pitanju poreza i doprinosa. i počeli s isplatama plaća. Krenule su priče da je došao novi gradonačelnik i da zato nema plaća, a prije je sve bilo uredno. Nije to bilo zbog toga što je novi gradonačelnik već zato što je dopušteno prekoračenje bilo iskorišteno do maksimuma i više nismo imali mogućnosti pa smo morali čekati prikupljanje sredstava u gradski proračun. Jučer je isplaćena plaća u Gradskom muzeju, Gradskoj knjižnici, Pučkom otvorenom učilištu „Relković“, Dječjem vrtiću i Javnoj vatrogasnoj postrojbi. Kada bude obavljena procedura deponiranja potpisa gradonačelnika u Fini, što će biti obavljeno u toku ovog tjedna, stići će i plaća za gradsku upravu i ljude koji rade na javnim radovima. Ne treba nitko prosvjedovati, negodovati i dolaziti jer ćemo uredno servisirati sve svoje obveze.
Gradske tvrtke će morati preživjeti na tržištu
Ono što nećemo moći servisirati to su radni gubitci i rasipanja novca kao što je do sada bilo. U vrlo kratkom vremenu moramo konsolidirati i to od 1. srpnja da bi mogli ovu godinu, grubo rečeno, preživjeti.
Tu neće biti milosti ići ćemo s oštrim škarama što je u ovoj situaciji jedino moguće. Poduzima se sve što je u našim mogućnostima da se konsolidira situacija u tvrtki Slavča, DING-u i Gradskim novinama. Svatko mora biti sam sposoban preživjeti na tržištu. Gradski proračun ne može a niti hoće svake godine 5 milijuna kuna davati u DING. DING mora bit sposoban sam preživjeti. Pokušavamo naći strateškog partnera i već su obavljeni neki razgovori i ovih dana očekujemo neke pomake. Očekujemo da se ovjeri i završi predstečajna nagodba u za Slavču. Kada se to obavi moramo sjesti i vidjeti kako Slavča treba funkcionirati jer nam je potrebna i bitna za sve poslove s Hrvatskim vodama jer sve projekte moramo pratiti i tu ne smije biti zastoja.
Sve to što sam rekao treba biti u službi da ovu godinu prebrodimo. Bit će i onih koji će biti nezadovoljni jer neće dobiti ono što su dobivali u proteklom periodu. Bilo tko da je došao na mjesto gradonačelnika morao bi napraviti ove poteze jer se to očekuje od čovjeka koji upravlja gradskim proračunom i gradskim financijama – kazao je gradonačelnik Željko Bigović.
Vijećnici SDP-a žele pomoći
-U prošlom sazivu na prvoj sjednici nismo imali priliku dobiti stanje gradskih financija. Ovo je novi standard koji ste uveli i pozdravljamo ga i smatramo da je dobar. Očekujemo da napravite kompletnu inventuru i reviziju poslovanja i to odmah jasno i glasno kažete. Svi oni koji su se ogriješili o zakone, poslovnike i Statut ovog grada trebaju snosit konzekvence i posljedice. Nemojte stavljati paralelu između nas kao stranke i pojedinca. Stranka je uvijek bila iznad, iznad svakog pojedinca i ona je svetinja. Morate vjerovat da ovi vijećnici i SDP-e sigurno stoje na putu i na tragu da pomogne ovom gradu. Stojimo na raspolaganju i budite sigurni da hoćemo i da ćemo biti u stanju da pomognemo.
Ne želim da ovdje bude jednostranih informacija. Bilo bi dobro, poštovani gradonačelniče, da kod obveza dobavljačima navedete da se vidi tko su ti dobavljači da imamo pravu i cjelovitu informaciju. Što se tiče revolving kredita odluka je bila Gradskog vijeća da dozvolimo kredit, a na koji se način kredit trošio i kome se što plaćalo sigurno znaju stručne službe Grada pa vas, molim da vidimo kuda je otišlo 7,4 milijuna kuna. Isto tako želimo i informaciju o potraživanjima Grada.
Poslije izvršene revizije sve one koji su odgovorni neka procesuiraju institucije ove države- kazao je Marijan Radić (SDP).
Isto kao i prije četiri godine
-Vijećnici koji su bili u Vijeću 2009. godine kada smo mi došli na vlast, slušali su vrlo sličan govor govoru sadašnjeg gradonačelnika: nepravilnosti, nezakonitosti, a da na kraju od toga nije bilo ništa. Svake je godine na Gradskom vijeću bilo revizorsko izvješće u kojem su bile neke manje nepravilnosti. Ako smatrate da je bilo većih nepravilnosti prijavite ih nadležnim institucijama. Mi ćemo to napraviti jer ćemo kad tad doći na vlast.
Ono u što možete biti sigurni je da će SDP-e podržavati projekte koji su od općeg interesa za grad Novu Gradišku. Imati će te žestoku potporu ali i žestoku kritiku ukoliko to ne napravite. Vaš je predsjednik 2009. godine nama rekao, a sada ću ja to vama reći: 90 dana Klub vijećnika SDP-a vas neće dirati. Pustit ćemo vas da utvrdite stanje financija, konsolidirate ih i izađite u javnost i slobodno kažete što je bilo. Revizorska izvješća su kazala da nije bilo nepravilnosti i mi smo tako glasovali ovdje u Gradskom vijeću – kazao je Franjo Kikić (SDP).