NOVA GRADIŠKA, 5. rujna 2010. – Industrijsko obrtnička škola Nova Gradiška postala je škola domaćin Međužupanijskog stručnog vijeća za djecu s poteškoćama. Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih donijela je odluku o imenovanju prof. Nataše Štirbe za voditeljicu Međužupanijskog stručnog vijeća za učenike s teškoćama u obrazovnom sektoru, zdravstvu i socijalnoj skrbi za Virovitičko-podravsku, Požeško-slavonsku, Brodsko-posavsku, Osječko-baranjsku i Vukovarsko-srijemsku županiju. Svečanim činom u Hotelu „Turist“ u Varaždinu Agencija je 2. rujna potvrdila odluku o njenom imenovanju za voditeljicu Vijeća, te Industrijsko-obtničku školu Nova Gradiška kao domaćina budućih događanja u okviru rada Vijeća. To je još jedno priznanje koje je dobila Industrijsko-obrtnička škola. Prof. Nataša Štirba, u suradnji sa prof. Vlatkom Klašnjom, višim stručnim savjetnikom za učenike s posebnim potrebama očekuje uspješnu suradnju sa svim članovima vijeća i školama.
Što vas je potaklo da upišete Edukacijsko rehabilitacijski fakultet?
– Želja za radom s djecom sa poteškoćama u razvoju te znatiželja vezana za položaj djece u društvu. Njihov položaj se od mog dolaska na fakultet nije puno promijenio, pa sad treba treba poduzimati određene korake sa ciljem ostvarenja njihove stvarne ravnopravnosti u društvu.
Koji Vam je u planu prvi korak u ulozi voditeljice Međužupanijskog stručnog vijeća?
– Prvi korak će biti okupljanje članova Stručnog vijeća i poticanje na aktivno sudjelovanje u njegovom radu. S ciljem podizanja kvalitete rada, a to je i zakonska i moralna dužnost svakog člana vijeća.
Već ste tri godine volonter u Udruzi za pomoć osobama s mentalnom retardacijom Nova Gradiška. – Kakva su vam tu iskustva u radu?
– Iskustva su mi uglavnom pozitivna. Okupljamo velik broj članova koji aktivno sudjeluju u programu udruge pod vodstvom naše predsjednice Kate Vukšić.
Razred prof. Štirbe na izletu u Cerničkoj Šagovini
Koliko razreda, odnosno učenika ima Industrijsko-obrtnička škola Nova Gradiška koji se školuju za pomoćna zanimanja?
– U Industrijsko-obrtničkoj školi tri su razreda sa ukupno 30 djece podijeljene u 2 smijera (zanimanja). To su pomoćni kuhar i slastičar i pomoćni bravar. Navedeni smijerovi su također u trogodišnjem programu pohađanja te učenici po završetku imaju nižu stručnu spremu.
Kakve su mogućnosti zapošljavanja osoba s teškoćama u razvoju?
– Mogućnosti su male ali se za dio učenika nađe posao, pa makar to bio sezonski posao na moru. Treba također uzeti u obzir i trenutnu situaciju u državi koja nezaposlenima ne ide baš na ruku, a negdje ni zaposlenima.
Udruga za pomoć za pomoć osobama s mentalnom retardacijom u posjeti Zagrebu
U kojem smislu škola i vi kao razrednik doprinosite uključivanju učenika u širu društvenu zajednicu?
– Kroz rad sa djecom uvijek njegujemo odgojne komponente i s tim ciljevima organiziraju se različite smotre učenika s teškoćama u razvoju. Postoji i zadruga učenika s teškoćama u razvoju kroz koju se djeca uče i humanitarnom radu kao što je prodaja božićnih kolača vlastite izrade na Adventskom sajmu i tržnici u Novoj Gradiški, a utrošak nesebično podijele svojim kolegama iz klupa koja nemaju oba roditelja ili su slabog novčano-imovinskog statusa. Na neki smo način, tako kroz praksu, spojili odgojnu i obrazovnu komponentu.