ZA SIGURNIJI I BRŽI PROMET ŽELJEZNIČKOM PRUGOM

1752 0

Nakon završetka rekonstrukcije sjevernog kolosijeka, uslijedit će radovi na rekonstrukciji južnog kolosijeka i kolodvora Okučani sa zgradom.

 

OKUČANI/RAJIĆ – Radove na rekonstrukciji pruge na dionici Okučani – Novska, koji su otpočeli u rujnu ove godine i koji su dio projekta koji se financira iz sredstava Europske unije, obišao je jučer šef delegacije Europske unije u RH Paul Vandoren, ministar Pomorstva prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić te zamjenik ministra regionalnog razvoja i fondova EU Jakša Puljiz.

 

Obilazak je započeo u Rajiću. Svi nazočni a među njima su uz bili i zamjenik veleposlanika savezne republike Njemačke Valentin Genscher, sisačko moslavačka županica Marina Lovrić Merzel, brodsko-posavski župan dr. Danijel Marušić, predsjednici uprava tvrtki HŽ Holding i HŽ Infrastruktura Rene Valčić i Darko Peričić sa suradnicima, gradonačelnik grada Novska Antun Vidaković, načelnik općine Okučani Aca Vidaković, njegov zamjenik Josip Lipovac, predsjednik Općinskog vijeća Ivica Pivac i brojni drugi uzvanici uputili su se prema Okučanima redovitom željezničkom linijom i razgledali radove. Nakon modernizacije željezničke pruge Vinkovci Tovarnik – državna granica i sustava signalno sigurnosnih uređaja na zagrebačkom glavnom kolodvoru ovo je treći infrastrukturni projekt na željeznici koji se s 85% bespovratnih sredstava financira iz sredstava Europske unije.

Ukupna vrijednost radova procijenjena je na oko 40 milijuna eura. Šef delegacije EU u Hrvatskoj Paul Vandoren naglasio je kako EU nakon što su obnovljeni i izgrađeni cestovni pravci, u potpunosti podupire napore za obnovom željezničkih pruga u Hrvatskoj. Nakon završetka rekonstrukcije sjevernog kolosijeka, uslijedit će radovi na rekonstrukciji južnog kolosijeka međukolodvorskog razmaka, a zatim se pristupa kompleksnoj fazi rekonstrukcije kolodvora Okučani, od kolodvorskih kolosijeka do same zgrade.

 

Radovi su, što je i naglašeno tijekom prigodne svečanosti koja je uslijedila u Okučanima, prilika za povećano zapošljavanje, i osiguravanje egzistencije brojnim obiteljima što je osobito važno u ovim gospodarski teškim vremenima. Zadnji put pruga je rekonstruirana 1979. – 1981. godine nakon čega je uspostavljena brzina od 120 km/h. Danas je zbog dotrajalosti brzina smanjena na 60 km/h te su eksploatacijske karakteristike bitno ispod razine magistralnog pravca. Nakon završetka modernizacije, koja bi prema planu trebala biti dovršena do kraja 2014. godine, bit će uspostavljena projektirana brzina od 160 km/h, s nosivošću od 22,5 t po osovini, odnosno 8 tona po dužnom metru.

Related Post