BRZA CESTA POŽEGA-A3: Kineska tvrtka koja je gradila Pelješki most dala najpovoljniju ponudu za izgradnju brze ceste Brestovac – Godinjak 

12194 0

Tekst  Franjo  Samardžić 

 

Brza cesta će na autocestu A3 izlaziti kod Godinjaka, odnosno na 11. kilometru između Nove Gradiške i Lužana. Bit će u dužini od 17 kilometara što je dvostruko kraći put od sadašnjeg.  S njom će se za 10 do 13 minuta, odnosno za skoro četiri puta požežani brže stizati do autoceste.

Najava izgradnje brze ceste koja bi povezala Požegu s Starim Petrovim Selom  i autocestom pobudila je   velik interes u požeškom kraju i općini Staro Petrovo selo još 2010. godine. Radi se o cesti kroz Babju goru koja bi povezala Brestovac u Požeško-slavonskoj s Starim Petrovim Selom u Brodsko-posavskoj županiji  i Požegu s  autocestom A 3 Zagreb-Lipovac. Najavljivana je kao  povijesni i najznačajniji infrastrukturni projekt, ne samo za Požegu nego  cijelu Požeško-slavonsku županiju.  Požega je jedino županijsko središte u Hrvatskoj koje nema direktan izlaz na autocestu. Sada je  s autocestom spojena preko Nove Gradiške  i Rešetara  državnom cestom koja je u lošem stanju i trenutno  je zatvorena za promet jer se obavljaju radovi  na saniranju klizišta i  kolnika. 

Brza cesta će na autocestu A3 izlaziti kod Godinjaka, odnosno na 11. kilometru između Nove Gradiške i Lužana. Bit će u dužini od 17 kilometara što je dvostruko kraći put od sadašnjeg.  S njom će se za 10 do 13 minuta, odnosno za skoro četiri puta brže nego do sada stizati do autoceste.

Lokacijskim dozvolama za projekt brze ceste predviđene su četiri faze izgradnje. U prvoj će se izmjestiti i zaštiti elektroenergetske instalacije i napajanja električnom energijom na dionici od Brestovca do čvorišta Staro Petrovo Selo. U drugoj fazi gradit će se desni kolnik  na poddionici od čvorišta u Brestovcu do čvorišta u Godinjaku. Treća faza podrazumijeva izgradnju poddionice iza čvorišta Godinjak do čvorišta Staro Petrovo Selo.  Četvrta je gradnja lijevog kolnika od Brestovca do Godinjaka u  sklopu koje je potrebno  sagraditi tunel dužine 1700 metara i nekoliko vijadukata. Rok za izgradnju ovog dijela ceste je 48 mjeseci. Planira se i gradnja novog čvorišta Staro Petrovo Selo na autocesti s kojim bi se  spojila na autocestu.

Na natječaj Hrvatskih cesta pristigle su ponude kineske tvrtke koja je gradila Pelješki most i zajednice ponuditelja tvrtki Strabag i Osijek-Koteks. Tvrtka China Road and Bridge Corporation predala je najpovoljniju ponudu za gradnju 14,7 kilometara nove brze ceste u iznosu od 160 milijuna eura. Procijenjena vrijednost radova je 126,09 milijuna eura bez PDV-a.  Obje pristigle ponude su iznad te vrijednosti. Ponuda CRBC-a iznosi 159,8 milijuna eura bez PDV-a, a ponuda Strabaga i Osijek-Koteksa 179,8 milijuna eura bez PDV-a.

Očekuje se odluka Hrvatskih cesta o prihvaćanju ponude. 

Related Post