FORUM ZA SLOBODU ODGOJA

378 0

Cilj projekta je omogućiti jednake obrazovne mogućnosti učenicima s problemima u ponašanju, a provodit će se u šest osnovnih škola u pet županija

 

ZAGREB, 26. rujna 2013. – Prošli je tjedan Forum za slobodu odgoja održao prvi sastanak s partnerima novog projekta – „Rane odgojno-obrazovne intervencije temeljene na pokazateljima uspješnosti“.

 

Ovaj projekt ukupne vrijednosti 121.846 eura, uz financijsku potporu Europske unije (kroz IV komponentu IPA programa „Razvoj ljudskih potencijala“ unutar darovnice „Integracija skupina u nepovoljnom položaju u redoviti sustav obrazovanja“) od preko 94,7%, Projekt je započeo s provedbom 22. kolovoza 2013. godine i traje do 21. veljače 2015. godine. Provodit će se u šest osnovnih škola u pet hrvatskih županija.

 

U školama partnerima (OŠ „Matija Gubec“, Cernik; OŠ „Đuro Ester“, Koprivnica; OŠ „Gvozd“, Gvozd; OŠ Josipa Kozarca, Vinkovci; OŠ Josipa Matoša, Vukovar te OŠ Ljudevita Gaja, Osijek) provodit će se niz aktivnosti kako bi se razvile rane odgojno-obrazovne intervencije s ciljem omogućavanja jednakih obrazovnih mogućnosti učenicima s problemima u ponašanju. Djelatnici ovih škola razvijat će svoje kompetencije u području rada s djecom s problemima u ponašanju, te u području nenasilnog rješavanja sukoba medijacijom, a zajedno sa stručnjacima iz ovih područja razvijat će i nove modele navedenih intervencija koje će se temeljiti na provedenim istraživanjima i pokazateljima uspješnosti. U program će se uključiti i obitelji učenika, s ciljem jačanja suradnje između škole i roditelja.

 

Istraživanja su pokazala da rano prepoznavanje djece s poremećajima u ponašanju i rad s njima smanjuje vjerojatnost kasnijih poremećaja i podiže kvalitetu njihova obrazovanja. No, u Hrvatskoj se programi za ovu djecu u velikoj mjeri ne provode (najčešće zbog nedostatka resursa i kvalitetne edukacije nastavnica/ka i stručnih suradnika/ca), a o ovoj temi se uglavnom govori u kontekstu zaustavljanja neprihvatljivih oblika ponašanja, dok su uzroci i teškoće koja ova djeca imaju, vrlo rijetko u fokusu. Navedeni projekt ima namjeru doskočiti ovim poteškoćama i nedostatcima te razvojem modela ranih intervencija temeljenih na pokazateljima uspješnosti, koje će se kasnije moći proširiti i na druge škole u Hrvatskoj, doprinijeti smanjenju nesigurnosti stručnjaka u radu s učenicima s problemima u ponašanju te omogućiti da se oni kvalitetnije i ravnopravnije uključe u obrazovni sustav.

Related Post

DAN OPĆINE CERNIK – foto

Autor - 02/06/2012 0
CERNIK, 2. lipanj 2012. – Središnji događaj obilježavanja Dana općine Cernik jučer je bilo otvaranje Škole u prirodi u Cerničkoj…

Bolnica “Sveti Rafael”

Autor - 10/01/2012 0
STRMAC, 10. siječnja 2011. – U prvoj katoličkoj bolnici „Sveti Rafaerl“, otvorenoj koncem svibnja prošle godine, popunjeno je 65 posto…