Informacija o ulaganjima u turističku infrastrukturu i marketinške aktivnosti od strane Glavnog ureda HTZ-a

292 0

Piše: Ružica Vidaković, univ. spec. oec., direktorica ureda;

SLAVONSKI BROD,  10.  srpnja  2019. – Temeljem Odluke Turističkog vijeća Hrvatske turističke zajednice a slijedom Javnog poziva za dodjelu potpora turističkim zajednicama za programe/projekte na turistički nerazvijenim područjima u 2019. godini ovaj tjedan su potpisani Ugovori koji se odnose na potpore turističkim  zajednicama u Brodsko – posavskoj županiji.

Turistička zajednica županije je mogla kandidirati:

-za brendiranje turističke destinacije, lebeling turističke destinacije i za unapređenje kvalitete turističke ponude na razini županije (eno-gastro, cikoturizam, online promociju, izrada brošura, promotivnih video materijala, izrada web ili redizajn, izrada aplikativnih rješenja itd.)

Turističke zajednice grada i općine su mogle kandidirati:

-za uređenje cikloturističkih, tematskih staza, vidikovaca i izletišta, informativne i digitalne ploče, citylightsi, turistička i smeđa signalizacija, edukacije pratitelja za selektivne vrste turizma, edukacije za privatne iznajmljivače.

Nakon održane koordinacije svih turističkih zajednica na području županije usuglašeni su projekti imajući u vidu dosadašnja ulaganja ali i potrebe za novom turističkom infrastrukturom te trendovima i novim alatima u promociji svih sudionika.

Ove godine na ime potpora za ulaganje u programe/projekte na turistički nerazvijenim područjima potpore su dobili gotovo svi kandidirani projekt u ukupnom iznosu od 247.581,20.

Grad Slavonski Brod, odnosno Turistička zajednica grada Sl. Broda nema status nerazvijenog u skupni od I do IV,nego pripada skupini  VI (razvijeno u skladu s propisima koji uređuje regionalni razvoj RH).

Sredstva su u odnosu na prošlu godinu od strane Glavnog ureda HTZ-a dodijeljena  svim općinskim turističkim zajednicama i TZ grada Nove Gradiške.Rezultat je to održane koordinacije i usuglašenih prijedloga za kandidaturu ali i realnih prioriteta projekata u destinaciji imajući u vidu trendove.

Nakon ovoga slijedi i dodatna financijska potpora sredstava koja su namijenjena regionalnim događanjima i manifestacijama također od strane HTZ-a,  u ukupnom iznosu od 121.165,00 kn.

Što se tiče manifestacija u županiji TZ Brodsko-posavske županije je dodatno iz vlastitih sredstava za 2019. godinu izdvojila 70.000,00 kn te ih po odluci Turističkog vijeća održanoj u travnju usmjerila na one manifestacije koje doprinose očuvanju i obogaćivanju turističke ponude i tradicije.   

Također moramo naglasiti da Glavni ured HTZ-a sufinancira u omjeru 50 – 70% i sve nastupe na sajmovima i posebne prezentacije koje je Turistička zajednica Brodsko – posavske županije  godinu ranije kandidirala te namjenski nastupila i dokazala opravdanost nastupa i utrošak sredstava za tekuću godinu /Sajam Place2 GO, Sajam vina u Splitu, Sajam lova i ribolova u Varaždinu, predstavljanje u Zagrebu , nastupi zajedno sa ostalim TZ županija iz  Slavonije na sajmovima u zemlji i inozemstvu) .

Svakako moramo spomenuti i sredstva za oglašavanje destinacije u udruženoj promotivnoj kampanji, odnosno odobrenom medija planu nositelja oglašavanja  Turističke zajednice Brodsko-posavske županije u iznosu od 349.859,92 kn. Sredstva se priznaju po izvršenom oglašavanju u razdoblju na koji se odnosi medija plana  za marketinške aktivnosti na nacionalnoj i regionalnoj razini a sve u cilju promocije destinacije i cjelokupne turističke ponude.  Obaveza TZ Brodsko-posavske županije je da zajedno sa sudionicima osigura dodatnih vlastitih 20% sredstava.

Ukupni fond raspoloživih sredstava za Brodsko – posavsku županiju za sve turističke zajednice koje su kandidirale sukladno Javnom pozivu za potpore za turistički nerazvijena područja, raspodijeljen je kako slijedi u nastavku. Krajnji rok za finalizaciju projekata je 15. prosinac 2019. godine.

  1. Turistička zajednica Brodsko – posavske županije za „Tematsku brošuru“ 33.290,76 kn
  2. Turistička zajednica Brodsko – posavske županije“PROMO – VIDEO“ 35.000,00kn
  3. Turistička zajednica Brodsko – posavske županije“BIkePoint“ 33.290,76 kn
  4. Turistička zajednica Nova Kapela „Recro bikeservice u općini Nova Kapela“ 000,00 kn
  5. Turistička zajednica općine Nova Kapela „Postavljenje solarne klupe u parku“ 21.000,00 kn
  6. Turistička zajednica Brodski Stupnik „Uređenje tematske staze i izletišta u naselju Lovčić“ 23.000,00 kn
  7. Turistička zajednica Nova Gradiška „Projekt pametni turizam (Smart City )27.000,00 kn
  8. Turistička zajednica Oriovac „Smeđa turistička signalizacija u općini“ 19.000,00 kn
  9. Turistička zajednica općine Garčin „ Uređenje stražarnice Vojne krajine“ 23.000,00 kn
  10. Turistička zajednica Cernik „Razvoj cikloturističkih potencijala općine Cernik“ 23.000,00 kn

Turistička zajednica će ove godine postaviti solarne klupe u općini Bebrina i Brodski Stupnik te tako nastaviti ulaganja u turističku infrastrukturu i unapređenje uvjeta na projektu SlavoniaBike i cikloturizma. Nakon opće brošure koju je također prošle godine izdala uz potporu spomenutih sredstava od strane HTZ-a ove godine će se izdati tematska brošura u 6.000 primjeraka a koja će biti višejezična (hrvatski, engleski, njemački, slovenski, talijanski i mađarski).Također ćemo za potrebe prezentacija i promocije izraditi promo film te prezentacijski materijal (televizijsku reklamu od 3 minute i jednu od 30 sekundi).

Značajan dio  sredstava su  projekti vezani za cikloturizam što je bilo za očekivati imajući u vidu da je  županija Brodsko – posavska  donijela Operativni plan razvoja cikloturizma kao jednog od najbrže rastućih oblika selektivnog turizma. Također ne smijemo zaboraviti  na veliku potporu Ministarstva turizma projektu SlavoniaBike čiji je nositelj bila Brodsko – posavska žuapnija a TZ županije u ulozi partnera. Svima nama je cilj da i ruta Sava uskoro bude dio međunarodne biciklističke rute Euro Velo.

Sredstva odnosno izvorni prihodi  u TZ općina kao  i TZ županije su skromni  te ih  korisno možemo i moramo multiplicirati na način da ih vežemo uz potpore kao vlastiti udio i to u omjeru 20% vlastitih sredstava sa 80% sredstava od strane Glavnog ureda.

Sva sredstva su sukladno pravilima Javnog poziva su namjenska i nakon realizacije će biti refundirana od strane Glavnog ureda HTZ-a.

Direktorica ureda;

Ružica Vidaković, univ. spec. oec.v.r.

Related Post