Autor Franjo Samardžić
Nova Gradiška bi trebala riješiti probleme koje ima, a to su pružni prijelazi Prvča i kod gradskog groblja, zgrada kolodvora i riješen prolaz za pješake (pothodnik), te podvožnjak između ulica Kralja Zvonimira i Benkovićeve
NOVA GRADIŠKA, 26. listopada 2019. – Prije nekoliko dana župan brodsko-posavski Danijel Marušić i gradonačelnik Vinko Grgić bili su na gradilištu kružnog toka u središtu grada. Tom prilikom gradonačelnik je izrazio zadovoljstvo što se rješavaju prometni problemi i kritične točke u gradu, a uz to što promet u gradu postaje sigurniji grad dobiva i novi i ljepši izgled čemu će doprijeti i ovaj kružni tok, nova okolna komunalna infrastruktura i hortikulturno uređenje.
Ostaje, međutim, u gradu problem koji gradonačelnik i gradska uprava nisu zaboravili, a o kojem se često govori na aktualnom satu Gradskog vijeća. Radi se o podvožnjaku ispod željezničke pruge između Benkovićeve i Ulkice kralja Zvonimira. Projekt je to ma kome se radi, ali isto, kao što je slučaj i s pružnim prijelazom u Prvči, Grad ništa ne može bez HŽ infrastrukture i Županijske uprave za ceste. Dodamo li tome da ni željeznički kolodvor ne plijeni pozornost svojim izgledom i uvjetima koji su za neka bivša vremena. Uz to je mjesto opasnosti za sve pješake koji, unatoč zabrani, prelaze svakodnevno prugu. Pružni prijelaz kod groblja također ne odgovara vremenu u kome živimo.
Kaže se da su ulazi u grad njegovo ogledalo, a jedan od ulaza je i željeznički kolodvor.
Dobra vijest je da bi se sve naprijed navedeno moglo riješiti jednim potezom u narednih nekoliko godina.
HŽ infrastruktura će, naime, modernizirati željezničku prugu na dionici Okučani – Vinkovci, a za izradu studijske dokumentacije u svibnju je potpisan 10,7 milijuna kuna vrijedan ugovor.
Na dionici dužine 131 kilometar, prva je dionica Okučani – Nova Gradiška. Marko Hoić iz HŽ-a, ujedno i član projektnog tima, pojasnio je na nedavnom sastanku u Brodsko-posavskoj županiji, kako je rok za izradu studijske dokumentacije 13 mjeseci. Njezina je svrha identificiranje mogućih infrastrukturnih i organizacijskih rješenja, ispitivanje njihove isplativosti, izbor optimalnih tehničko-tehnoloških rješenja za pojedine pružne dionice i čvorišta te određivanje prioriteta i vremenskog okvira za njihovu provedbu.
Uz Županijsku upravu za ceste, Zavod za prostorno uređenje, županijskih upravnih odjela za komunalno gospodarstvo i graditeljstvo i Policiju i Grad Nova Gradiška je među onima koje se nešto pita kako bi se zajednički utvrdili svi relevantne prometno-sigurnosni parametre u svrhu izrade projektne dokumentacije.
Ako se imaju u vidu rješenja na moderniziranom dijelu do Okučana, Nova Gradiška bi ovim radovima trebala dugoročno riješiti probleme koje ima, a to su pružni prijelazi Prvča i kod gradskog groblja, zgrada kolodvora i riješen prolaz za pješake (pothodnik), te podvožnjak između ulica Kralja Zvonimira i Benkovićeve. Koja će to biti rješenja tek će se vidjeti.
Projekt modernizacije dionice Okučani – Vinkovci, koji trenutačno uključuje 12 željezničkih kolodvora i 13 željezničkih stajališta, nastavak je obnove tog koridora sufinancirane iz fondova Europske unije. Cilj je tog projekta ukloniti tzv. uska grla, čime će se omogućiti razvoj postojećih željezničkih kapaciteta, skraćivanje vremena prijevoza tereta i putnika te daljnji razvoj tog koridora.
Europska komisija odobrila je sredstva za sufinanciranje izrade cjelokupne projektne dokumentacije za rekonstrukciju željezničke pruge Okučani – Vinkovci iz Instrumenta za povezivanje Europe (CEF) u iznosu od 9.535.045 eura, što iznosi 85 posto prihvatljivih troškova projekta koji iznose 11.217.700 eura. Preostalih 15 posto vrijednosti HŽ će financirat iz vlastitih sredstava.
