NOVA GRADIŠKA 14. Listopada 2010. – Dr. Radomira Dumičića novogradiščani znaju kao liječnika školske medicine, zaljubljenika i stvaraoca u općim umjetnostima kao što su poezija, slikarstvo i glazba. Za one koji ne znaju dr. Dumičić je također i član Oldtimer kluba „Classic’99“ Nova Gradiška sa svojim limenim ljepotanom Peugeotom 404 iz 1971.
godine. Motor u ovom Peugeotu je diesel od 1948ccm i 47kw te je svojevremeno bio jedan od najboljih dizelaša u tadašnjoj autoindustriji. Prešao je originalnih 147364 km, pa se može reći da pred njim slijedi još mnogo kilometara na susretima oldtimera i da se sada tek razradio.
Nakon toliko godina blješti punim sjajem zahvaljujući dr. Dumičiću koji ga je čuvao i pazio od prvog dana kako ga je kupio. 404-a je svih godina stalno garažirana dok nova Astra nema takav tretman i prepušta garažu ovom starijem gospodinu.
Od početka godine 404 se nalazio kod lakirera gdje mu je nanesen novi lak iako mu je i originalni bio u odličnom stanju za godine, ali perfekcija je perfekcija.
Na automobilu je apsolutno sve original te je ove godine registriran po novom pravilniku za oldtimer vozila te je licenciran od strane Hrvatskog oldtimer saveza i posjeduje licencu europske asocijacije za oldtimer vozila.
Po novom pravilniku za starodobna vozila starija od 30 godina za registraciju je potrebno licencirati automobil od strane ovlaštene osobe koja ocjenjuje automobil.
Automobili se boduju po originalnosti dijelova, svih komponenti i modelu te se na osnovi zaključenih bodova dobiva potvrda s kojom se ide na registriranje automobila gdje se na obaveznom osiguranju ima popust od 75%. Takav automobil nosi PV tablice kao Povijesno vozilo (gornja slika).
KRATKA POVIJEST MODELA:
Ove godine Peugeot uz 200. godišnjicu postojanja tvrtke slavi i 50. obljetnicu nastanka modela 404 kojeg je 1960. godine dizajnirao slavni Pininfarina.
Osim limuzinske izvedbe 404 je bio dostupan kao i karavan Familiale sa 7 sjedala te praktični pic up.
1961. godine izašao je convertible, a ’62. i coupe.
Koncept 404 Diesel Record je 1965. razvijen na temelju cabria te je kao jednosjed premašio 40 dotadašnjih rekorda među kojima je i 11000 prijeđenih kilometara u 72 sata s prosječnom brzinom od 161 km/h.
Peugeot je sa modelom 404 ostvarivao i sportske uspjehe kao što su 4 generalne pobjede na East African Safari Rallyju u Keniji.
Proizvodnja limuzinske verzije u Europi datira do 1975. godine dok se u Africi po licenci proizvodio do 1988. godine.